Исковое заявление о защите прав потребителя

Как правильно заполнить исковое заявление о защите прав потребителя: советы, пример, ответы на вопросы

Содержание

  1. Шаг 1: Сбор необходимых документов
  2. Шаг 2: Как правильно составить исковое заявление
  3. Шаг 3: Подготовка к подаче иска
  4. FAQ: Часто задаваемые вопросы

Исковое заявление о защите прав потребителей — это юридический документ, который позволяет восстановить нарушенные права покупателя товара или получателя услуги. Оно может быть подано в суд по разным основаниям: от замены некачественного товара до возмещения убытков или морального ущерба. В этой статье мы расскажем, как правильно составить такое исковое заявление, приведем образец заполнения и ответы на самые распространенные вопросы.

Шаг 1: Сбор необходимых документов

Перед подачей иска важно подготовить все необходимые документы, которые будут подтверждать факт нарушения ваших прав. Вот что нужно собрать:

  • Документы, подтверждающие приобретение товара или услуги (чек, квитанция, накладная, договор и т.д.).
  • Документы, подтверждающие ненадлежащее качество товара или услуги (акты осмотра, заключения экспертов, уведомления от сервисных центров).
  • Доказательства понесенных убытков: фото, видеоматериалы, медицинские справки или другие документы, подтверждающие нанесенный ущерб.

Шаг 2: Как правильно составить исковое заявление

Исковое заявление должно содержать четкую информацию о нарушении ваших прав и обоснование требований. Вот пример искового заявления:

Шаблон и образец написания искового заявления о защите прав потребителей на украинском языке

Образец иска

До __________(назва суду)

адреса: _________

 

Позивач: _______ (ПІБ позивача)

адреса: ____________

номер засобу зв'язку (телефон): _____

 

Відповідач: ________(ПІБ відповідача)

адреса: _____________

номер засобу зв'язку (телефон): _____

 

Третя особа: _____________ (якщо є необхідність, наприклад, Держпродспоживслужба)

адреса:

номер засобу зв’язку (телефон): ___________

 

Ціна позову:

Судовий збір: не сплачується

Позовна заява

Про захист прав споживачів

«….»…………… ……. року Позивач придбав (замовив) у Відповідача товар:…………………………….(назва товару, кількість (вага), інші характеристики) / послугу з ………………….. (назва послуги). Придбання товару (замовлення та оплата послуги) підтверджується ………………………… (назва документу), копія якого додається. Загальна вартість товару (послуги) становила ……………….. (…………прописом………………) грн.

………………………………….………………….. (опис обставин, за яких було виявлено неналежну якість товару: після розпакування, після скуштування, в процесі використання, або неналежної якості наданих послуг).

Одразу після виявлення Позивачем факту, що якість товару (послуги) є неналежною, Позивач звернувся до Відповідача з вимогою про ………………………………… (заміну неякісного товару на аналогічний якісний, пропорційне зменшення вартості товару, відшкодування усунення вад товару, здійсненого Позивачем за власний рахунок, повернення грошових коштів за неякісний товар (послугу), відшкодування завданих збитків).

Якщо внаслідок вживання неякісних продовольчих  продуктів харчування довелося звертатися за медичною допомогою необхідно вказати, за якою саме медичною допомогою зверталися, найменування медичного закладу та які медичні послуги були надані. По можливості отримати висновок (виписку з історії хвороби) з медичного закладу.

На письмову претензію, направлену Позивачем Відповідачу, останній відповів:………………………. / не надав жодної відповіді.

Відповідно до ч. …статті 8 (у випадку придбання товару неналежної якості) /або ч. …… ст. 10 (у випадку отримання послуги неналежної якості) Закону України «Про захист прав споживачів»: …………………………………...

Окрім матеріальної шкоди, позивачу було завдано значної моральної шкоди. Позивач був вимушений приділяти значну частину свого особистого часу на вирішення даної проблеми, багаторазово звертався до Відповідача, як усно так і письмово, звертався за юридичною допомогою. Внаслідок неправомірних дій Відповідача погіршився і фізичний стан Позивача, останній почав відчувати …………………..(головні болі, підвищення тиску, нервове напруження), що змусило його звернутися до лікарів.

Спричинену моральну шкоду позивач оцінює в …………… грн. На підставі вище викладеного, керуючись ст. ст. 4, 19, 23, 28, 175, 184 ЦПК, ст. 4, 8 (10), 18 Закону України «Про захист прав споживачів» -

ПРОШУ:

  1. Прийняти позовну заяву до розгляду.
  2. Стягнути з Відповідача, …………………………………………(повне найменування) на користь Позивача, ………………………. (прізвище, ім’я по батькові), вартість неякісного товару (послуги) (вартість ремонту неякісного товару, інші витрати, пов’язані з придбанням товару неналежної якості.
  3. Стягнути з Відповідача, …………………………………………(повне найменування) на користь Позивача, ………………………. (прізвище, ім’я по батькові) суму моральної шкоди у розмірі …………………………….. (………………….) гривень.
  4. Судові витрати покласти на Відповідача.

ДОДАТКИ:

  1. копія паспорту;
  2. копія вантажної декларації (якщо є)
  3. копія фіскального чека;
  4. копія акту пошкодження (нестачі) вантажу (якщо складався );
  5. копія претензії;
  6. копії інших документів, що є доказами у справі
  7. копія позовної заяви та доданих до неї документів для відповідача.


«……» ………………. 20……року

підпис

Приклад написання позовної заяви

До ____ суду
Адреса: ________

Позивач: ПІБ позивача
Адреса: адреса позивача
Телефон: номер телефону

Відповідач: ПІБ відповідача
Адреса: адреса відповідача
Телефон: номер телефону

Ціна позову: сума позову

Судовий збір: не сплачується

Позовна заява про захист прав споживачів

  1. Вступ:
    "_____" _______ 20____ року Позивач придбав у Відповідача товар: назва товару, кількість/вага, характеристики товару/послуги. Придбання товару підтверджується чеком/накладною/договором (копія додається). Загальна вартість товару становила сума (прописом) гривень.
  2. Обставини виявлення неналежної якості товару/послуги:
    Після опис обставин, за яких було виявлено неналежну якість товару (наприклад, після розпакування, після використання тощо).
  3. Претензії та вимоги до відповідача:
    Одразу після виявлення факту неналежної якості товару (послуги) Позивач звернувся до Відповідача з вимогою:
  • заміни товару на аналогічний якісний;
  • відшкодування витрат на усунення дефектів;
  • повернення грошових коштів за товар/послугу.
  1. Відсутність відповіді від відповідача або неадекватна відповідь:
    На письмову претензію Відповідач відповів: (текст відповіді або зазначити, що не було надано жодної відповіді).
  2. Завдана моральна шкода:
    Позивач також поніс моральну шкоду через опишіть негативні наслідки, такі як стрес, нервове напруження, необхідність витратити час на вирішення проблеми, звернення до лікарів, тощо. Сума моральної шкоди становить сума (вказати в гривнях).
  3. Підстави для звернення до суду:
    Відповідно до ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів" Позивач має право на заміну неякісного товару, відшкодування збитків або моральної шкоди через порушення прав споживача.

Прохання до суду:
Прошу:

  1. Прийняти позовну заяву до розгляду.
  2. Стягнути з Відповідача на користь Позивача вартість неякісного товару (послуги).
  3. Стягнути з Відповідача суму моральної шкоди в розмірі сума гривень.
  4. Покласти судові витрати на Відповідача.

Додатки:

  1. Копія паспорта Позивача.
  2. Копія фіскального чека (якщо є).
  3. Копія акта огляду товару.
  4. Копія претензії до Відповідача.
  5. Інші документи, що підтверджують позов.

"" _______ 20 року
Підпис

Шаг 3: Подготовка к подаче иска

Перед подачей иска важно проверить все приложения и убедиться, что они соответствуют требованиям суда. Исковое заявление следует подать в трех экземплярах, если вы подаете его лично, или в двух, если отправляете его по почте (рекомендованным письмом с уведомлением о вручении). Оригиналы документов возьмите с собой на судебное заседание.

FAQ: Часто задаваемые вопросы

Нужно ли подавать доказательства качества товара или услуги?

Да, для того чтобы доказать факт ненадлежащего качества товара или услуги, необходимо предоставить доказательства, такие как акт осмотра товара, заключение эксперта или другие документы, подтверждающие предоставленную информацию.

Как определить моральный вред?

Моральный вред определяется на основе того, как нарушение ваших прав повлияло на ваше психическое и физическое здоровье. Оценка морального вреда производится судом на основе предоставленных доказательств.

Как оформить иск, если у меня нет чека или другого документа, подтверждающего покупку товара?

В таком случае можно использовать другие доказательства, например, свидетельские показания, выписки с банковских счетов, квитанции, договоры или другие документы, подтверждающие факт приобретения товара.

Как подать иск без уплаты судебного сбора?

Согласно части 3 статьи 22 Закона Украины "О защите прав потребителей", потребители освобождаются от уплаты судебного сбора по искам, связанным с нарушением их прав.

Как долго будет длиться рассмотрение дела?

Срок рассмотрения иска зависит от нагрузки суда, но обычно это занимает несколько месяцев. Суд может рассматривать дело как с участием сторон, так и без их присутствия, если доказательства достаточны.

Другие документы данной рубрики

Название
Заявление о признании утратившим права пользования жильем

Заявление о признании утратившим права пользования жильем

Предлагаем шаблон и пример написания искового заявления о признании утраты права пользования жилым помещением

Рубрика: Права потребителя

Претензия по обмену/возврату товара ненадлежащего качества

Претензия по обмену/возврату товара ненадлежащего качества

Предлагаем шаблон и пример написания жалобы, претензии по обмену или возврату некачественного товара

Рубрика: Права потребителя

Инструкция: как составить исковое заявление

Инструкция: как составить исковое заявление

Подача искового заявления в суд сопровождается предварительным этапом подготовки всех необходимых документов и произведением расчетов.

Рубрика: Права потребителя

Жалоба об отказе в выплате соц помощи семьям с детьми

Жалоба об отказе в выплате соц помощи семьям с детьми

Пример жалобы в Министерство социальной политики об отказе в выплате государственной социальной помощи семьям с детьми

Рубрика: Права потребителя

Жалоба в Госпродпотребслужбу о нарушении прав потребителя

Жалоба в Госпродпотребслужбу о нарушении прав потребителя

Предлагаем бланк и образец написания жалобы о нарушении прав потребителя в Госпродпотребслужбу

Рубрика: Права потребителя