Правила внутреннего трудового распорядка

Образец бланка / документа - правила внутреннего трудового распорядка в Украине

Правила внутреннего трудового распорядка – локальный нормативный акт, регулирующий внутренний трудовой распорядок на предприятиях, в организациях, учреждениях, других организационно-правовых формах юридических лиц независимо от формы собственности.

Пример документа на украинском языке:

Відповідно до статті 142 Кодексу законів про працю трудовий розпорядок на підприємствах, в установах, організаціях визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку, які затверджуються трудовими колективами за поданням власника або уповноваженого ним органу і виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) на основі типових правил.

Типові правила внутрішнього трудового розпорядку затверджені Постановою Державного комітету СРСР з праці та соціальних питань 1984 року (можна використовувати як зразок структури документу).

Типові правила внутрішнього службового розпорядку затверджені Національним агентством України з питань державної служби для державних службовців (Наказ від 03.03.2016  № 50) (можна використовувати як зразок документу).

ТИПОВІ ПРАВИЛА

внутрішнього службового розпорядку

І. Загальні положення

  1. Ці Типові правила визначають загальні положення щодо організації внутрішнього службового розпорядку органу державної влади, іншого державного органу, його апарату (далі – державний орган), режим роботи, умови перебування державного службовця в органі державної влади та забезпечення раціонального використання його робочого часу.
  2. Службова дисципліна в державному органі ґрунтується на засадах сумлінного та професійного виконання державним службовцем своїх обов'язків, створення належних умов для ефективної роботи, їх матеріально-технічного забезпечення, заохочення за результатами роботи.
  3. Правила внутрішнього службового розпорядку в державному органі затверджуються загальними зборами (конференцією) державних службовців державного органу за поданням керівника державної служби в державному органі (далі – керівник державної служби) і виборного органу первинної профспілкової організації (за наявності) на основі цих Типових правил.
  4. Правила внутрішнього службового розпорядку державного органу доводяться до відома всіх державних службовців, які працюють у цьому органі, під підпис.

ІІ. Загальні правила етичної поведінки в державному органі

  1. Державні службовці повинні дотримуватись вимог етичної поведінки.
  2. Державні службовці у своїй роботі повинні дотримуватись принципів професійності, принциповості та доброзичливості, дбати про свою професійну честь і гідність.
  3. Державні службовці повинні уникати нецензурної лексики, не допускати підвищеної інтонації під час спілкування. Неприпустимими є прояви зверхності, зневажливого ставлення до колег та громадян.
  4. Державні службовці під час виконання своїх посадових обов’язків повинні дотримуватися взаємоповаги, ділового стилю спілкування, виявляти принциповість і витримку.

ІІІ. Робочий час і час відпочинку державного службовця

1. Тривалість робочого часу державного службовця становить 40 годин на тиждень.

2. У державних органах, як правило, встановлюється п’ятиденний робочий тиждень із тривалістю роботи по днях: понеділок, вівторок, середа, четвер - по 8 годин 15 хвилин, п’ятниця - 7 годин; вихідні дні - субота і неділя.

Режим роботи державного органу встановлюється з урахуванням загальноприйнятого режиму роботи підприємств, установ і організацій у певній місцевості, а також специфіки та особливостей роботи у цьому державному органі.

3. За ініціативою державного службовця і згодою його безпосереднього керівника та керівника самостійного структурного підрозділу (за наявності) такому державному службовцю може встановлюватися гнучкий режим робочого часу, який є відмінним від визначеного правилами внутрішнього службового розпорядку режиму роботи державного органу.

Гнучкий режим робочого часу встановлюється на визначений строк або безстроково з урахуванням необхідності дотримання норми робочого часу, передбаченого Законом України «Про державну службу», або тривалості встановленого для державного службовця неповного робочого часу (неповного робочого дня або неповного робочого тижня).

Гнучкий режим робочого часу може бути фіксованим або змінним.

При фіксованому режимі робочого часу державного службовця визначається початок і кінець робочого часу, час початку і закінчення перерви для відпочинку і харчування. При цьому державному службовцю може визначатись відмінна від встановленої у державному органі тривалість роботи по днях тижня, а також поділ робочого дня на частини.

При змінному режимі робочого часу державного службовця відсутній фіксований початок, кінець і тривалість робочого дня, на державного службовця не поширюється встановлена у державному органі тривалість роботи по днях тижня, за потреби можуть визначатися періоди часу, в які державний службовець зобов’язаний бути присутнім на робочому місці. При змінному режимі робочого часу державного службовця є обов’язковим облік щоденної тривалості його робочого дня.

Змінний режим робочого часу державного службовця може встановлюватися у державному органі, у якому функціонує відповідна комп’ютерна програма, що є складовою автоматизованої системи контролю доступу до приміщень адміністративних будівель такого органу і дозволяє здійснювати автоматизований облік робочого часу державних службовців цього державного органу. Державний службовець, який працює за змінним режимом робочого часу, самостійно контролює загальну тривалість свого робочого часу протягом тижня з метою недопущення її перевищення.

Гнучкий режим робочого часу державного службовця встановлюється наказом (розпорядженням) керівника державної служби в державному органі, у якому зазначається:

  • 1) прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) державного службовця, якому встановлюється гнучкий режим робочого часу та його посада;
  • 2) встановлена норма тривалості робочого часу;
  • 3) дата, з якої встановлюється гнучкий режим робочого часу;
  • 4) період, на який встановлюється гнучкий режим робочого часу (у разі встановлення на визначений строк);
  • 5) час початку і закінчення роботи, час початку і закінчення перерви для відпочинку і харчування (у разі застосування фіксованого режиму робочого часу);
  • 6) періоди часу, в які державний службовець зобов’язаний бути присутнім на робочому місці (за потреби, у разі застосування змінного режиму робочого часу).

Такий наказ доводиться до відома державного службовця, якому встановлюється гнучкий режим робочого часу, та його безпосереднього керівника до початку застосування гнучкого режиму робочого часу.

Під час встановлення гнучкого режиму робочого часу потрібно враховувати:

  • заборону включення до робочого часу нічного часу, визначеного законом, якщо інше не передбачено законом;
  • необхідність забезпечення належного функціонування державного органу у межах встановленого режиму роботи (надання послуг, прийом громадян, приймання та відправлення кореспонденції тощо);
  • забезпечення належної взаємодії структурних підрозділів державного органу;
  • створення умов для сумлінного і професійного виконання державним службовцем своїх посадових обов’язків;
  • потребу в ефективній організації робочого часу державного службовця, збільшенні продуктивності та якості його роботи, враховуючи особливості роботи у певній місцевості, зокрема такі, як години пікової завантаженості транспортних шляхів, значну віддаленість місця роботи від місця проживання державного службовця, режими роботи закладів дошкільної та загальної середньої освіти;
  • інші особливості роботи державного органу, зокрема нерівномірний обсяг навантаження на державного службовця впродовж дня (тижня), коли основний обсяг робіт припадає на початок чи кінець робочого дня або виходить за його межі.

4. Початок та кінець робочого часу, перерва, що надається для відпочинку і харчування, встановлюються для державного службовця з урахуванням режиму роботи державного органу або гнучкого режиму робочого часу такого державного службовця (у разі встановлення).

Перерва для відпочинку і харчування повинна надаватись, як правило, через чотири години після початку роботи. Тривалість перерви для відпочинку і харчування становить, як правило, 45 хвилин. Перерва не включається в робочий час, і державний службовець може використовувати її на свій розсуд. На цей час він може відлучатися з місця роботи.

5. Напередодні святкових та неробочих днів тривалість робочого дня скорочується на одну годину як при п’ятиденному, так і при шестиденному робочому тижні.

Напередодні вихідних днів тривалість роботи при шестиденному робочому тижні не може перевищувати 5 годин.

6. Працівникам забороняється відволікати державного службовця від виконання його посадових обов’язків.

7. Організація обліку робочого часу державних службовців у державному органі покладається на керівників структурних підрозділів цього державного органу. Облік робочого часу ведеться у кожному структурному підрозділі відповідальною особою, на яку покладено такі функції, та подається до служби управління персоналом державного органу у формі табеля обліку робочого часу.

Організацію обліку робочого часу державних службовців у державному органі, штатна чисельність якого становить менше 20 осіб, може бути покладено на службу управління персоналом цього державного органу.

За рішенням керівника державної служби у державному органі облік робочого часу у державному органі може здійснюватися за допомогою відповідної електронної програми, що є складовою автоматизованої системи контролю доступу до приміщень адміністративних будівель державного органу. Умови і порядок такого обліку визначаються наказом (розпорядженням) керівника державної служби у державному органі.

8. Вихід державного службовця за межі адміністративної будівлі державного органу у робочий час зі службових питань відбувається з відома його безпосереднього керівника. У державному органі може вестися журнал реєстрації місцевих відряджень.

9. За ініціативою державного службовця і згодою його безпосереднього керівника та керівника самостійного структурного підрозділу (за наявності) такий державний службовець може виконувати завдання за посадою за межами адміністративної будівлі державного органу. Для цього державний службовець повинен погодити у письмовій формі, зокрема засобами телекомунікаційного зв’язку, перелік відповідних завдань та строки їх виконання з безпосереднім керівником та керівником самостійного структурного підрозділу (за наявності).

Для державного службовця обсяг завдань за посадою за межами адміністративної будівлі державного органу повинен визначатись з урахуванням тривалості його робочого часу.

За межами адміністративної будівлі державного органу можуть виконуватися завдання, якщо їх якісне, ефективне та результативне виконання не потребує:

  • використання інформації з обмеженим доступом;
  • доступу до комп’ютерного, телекомунікаційного та/або програмного забезпечення, яке функціонує лише у межах приміщення державного органу;
  • обов’язкового перебування в приміщенні державного органу.

Правилами внутрішнього службового розпорядку в державному органі можуть визначатись додаткові умови виконання державними службовцями завдань за посадою за межами адміністративної будівлі державного органу залежно від особливостей реалізації функцій і завдань цього державного органу.

Час виконання державним службовцем завдань за посадою за межами адміністративної будівлі державного органу обліковується як робочий час.

ІV. Порядок повідомлення державним службовцем про свою відсутність

  1. Державний службовець повідомляє свого безпосереднього керівника про свою відсутність на роботі у письмовій формі, засобами електронного чи телефонного зв’язку або іншим доступним способом.
  2. У разі недотримання державним службовцем вимог пункту 1 цього розділу складається акт про відсутність державного службовця на робочому місці.
  3. У разі ненадання державним службовцем доказів поважності причини своєї відсутності на роботі він повинен подати письмові пояснення на ім’я керівника державної служби щодо причин своєї відсутності.
  4. Вимоги цього розділу не застосовуються до державних службовців під час виконання ними завдань за посадою за межами адміністративної будівлі державного органу.

V.  Перебування державного службовця в органі державної влади у вихідні, святкові, неробочі дні та після закінчення робочого часу

1. Для виконання невідкладних завдань державний службовець може залучатись до роботи понад установлену тривалість робочого дня за наказом (розпорядженням) керівника державної служби, про який повідомляється виборний орган первинної профспілкової організації (за наявності), в тому числі у вихідні, святкові, неробочі дні, а також у нічний час з компенсацією за роботу відповідно до законодавства.

Тривалість роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час для кожного державного службовця не повинна перевищувати чотири години протягом двох днів поспіль і 120 годин на рік.

2. Керівник державної служби за потреби може залучати державних службовців цього державного органу до чергування після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні.

Чергування державного службовця після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні здійснюється згідно з графіком, який розробляється службою управління персоналом і затверджується керівником державної служби за погодженням виборного органу первинної профспілкової організації (за наявності).

3. У графіку чергування зазначаються: завдання, яке потребує виконання, відповідальний державний службовець, його посада, місце, дата та строк чергування.

4. У разі залучення до чергування після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні державного службовця, якого не включено до графіка, наступного робочого дня після чергування відповідна інформація подається службою управління персоналом керівнику державної служби для внесення в установленому порядку відповідних змін до такого графіка.

5. У разі залучення державного службовця до роботи понад установлену тривалість робочого дня у державному органі запроваджується підсумований облік робочого часу з тим, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала норми тривалості робочого часу.

За роботу в зазначені дні (час) державним службовцям надається грошова компенсація у розмірі та порядку, визначених законодавством про працю, або протягом місяця надаються відповідні дні відпочинку за заявами державних службовців.

6. Забороняється залучати до роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років. Жінки, які мають дітей віком від 3 до 14 років або дитину-інваліда, можуть залучатися до надурочних робіт лише за їхньою згодою. Залучення інвалідів до надурочних робіт можливе лише за їхньою згодою і за умови, що це не суперечить медичним рекомендаціям.

VІ. Порядок доведення до відома державного службовця нормативно-правових актів, наказів, доручень та розпоряджень зі службових питань

1. Нормативно-правові акти, накази, доручення, розпорядження зі службових питань доводяться до відома державних службовців шляхом ознайомлення у паперовій або електронній формі з підтвердженням такого ознайомлення.

Підтвердженням може слугувати підпис державного службовця (у тому числі як відповідального виконавця) на документі, у журналі реєстрації документів або відповідний кваліфікований електронний підпис, який підтверджує ознайомлення з певним службовим документом в електронній формі.

2. Нормативно-правові акти, які підлягають офіційному оприлюдненню, доводяться до відома державного службовця шляхом їх оприлюднення в офіційних друкованих виданнях, а також шляхом розміщення на офіційних веб-сайтах органів державної влади та на власному сайті такого державного органу.

VІІ. Дотримання загальних інструкцій з охорони праці та протипожежної безпеки

1. Керівник органу державної влади зобов’язаний забезпечити безпечні умови праці, належний стан засобів протипожежної безпеки, санітарії і гігієни праці.

Інструктування з охорони праці та протипожежної безпеки має здійснювати особа, на яку керівником органу державної влади покладені відповідні функції в такому органі.

2. Державний службовець повинен дотримуватись правил техніки безпеки, виробничої санітарії і гігієни праці, протипожежної безпеки.

3. Умови праці на робочому місці, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються державним службовцем, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.

4. За стан пожежної безпеки та дотримання інструкцій з охорони праці в органі державної влади відповідає керівник державного органу та визначена ним відповідальна особа, на яку покладено такий обов’язок.

VIІI. Порядок прийняття та передачі діловодства (справ) і майна державним службовцем

  1. Державний службовець зобов’язаний до звільнення з посади чи переведення на іншу посаду передати справи і довірене у зв’язку з виконанням посадових обов’язків майно уповноваженій суб’єктом призначення у відповідному державному органі особі. Уповноважена особа зобов’язана прийняти справи і майно.
  2. Факт передачі справ і майна засвідчується актом, який складається у двох примірниках і підписується уповноваженою особою відповідного державного органу, керівником служби управління персоналом цього органу та державним службовцем, який звільняється.

Один примірник акта видається державному службовцю, який звільняється чи переводиться на іншу посаду, інший примірник долучається до особової справи цього державного службовця.

ІХ. Прикінцеві положення

  1. Недотримання вимог правил внутрішнього службового розпорядку є підставою для притягнення державного службовця до відповідальності у порядку, передбаченому чинним законодавством.
  2. Питання, пов’язані із застосуванням правил внутрішнього службового розпорядку, вирішуються керівником державної служби, а у випадках, передбачених чинним законодавством, - спільно або за згодою з виборним органом первинної профспілкової організації у разі її наявності.

Другие документы данной рубрики

Название
Образец заявления для участия в конкурсе на замещение вакантной должности

Образец заявления для участия в конкурсе на замещение вакантной должности

Заявление подписывается кандидатом собственноручно, к нему прилагаются документы согласно перечню.

Рубрика: Для кадровика

Заявление о переводе на другую должность

Заявление о переводе на другую должность

Заявление излагается в произвольной форме и подписывается работником. Узнайте, как правильно написать заявление о переводе на другую должность, воспользовавшись типовой формой заявления о переводе с одной должности на другую

Рубрика: Для кадровика

Положение об оплате труда

Положение об оплате труда

Положение об оплате труда на предприятии утверждается директором и согласовывается с профсоюзной организацией.

Рубрика: Для кадровика

Приказ о назначении директора

Приказ о назначении директора

Директор предприятия назначается и освобождается от должности на основании и в порядке, предусмотренном уставными документами.

Рубрика: Для кадровика

Приказ об отзыве из отпуска

Приказ об отзыве из отпуска

В приказе обязательно должны быть указаны: дата, с которой работник должен приступить к работе; количество неиспользованных дней отпуска; срок предоставления неиспользованных дней отпуска.

Рубрика: Для кадровика

Приказ об утверждении, внесении изменений в штатное расписание

Приказ об утверждении, внесении изменений в штатное расписание

Штатное расписание утверждается приказом руководителя, так же приказом утверждают изменения в штатное расписание или излагают его в новой редакции.

Рубрика: Для кадровика

Акт служебного расследования + образец

Акт служебного расследования + образец

Служебное расследование проводится с целью определения наличия вины, характера и тяжести дисциплинарного правонарушения, совершенного работником. Предлагаем пример акта о результатах проведения служебного расследования об утере документов, техпаспорта.

Рубрика: Для кадровика

Заявление о выходе/прерывании декретного отпуска

Заявление о выходе/прерывании декретного отпуска

Работница имеет право находиться в отпуске по уходу за ребенком до достижения им трехлетнего возраста. Если она намерена прервать отпуск досрочно, подает заявление о выходе из отпуска на имя директора, с указанием даты, с которой работница желает приступить к работе.

Рубрика: Для кадровика

Приказ об утверждении, пересмотре должностных инструкций

Приказ об утверждении, пересмотре должностных инструкций

В Приказе об утверждении должностных инструкций обычно издают, кроме непосредственно утверждения документа, могут быть решены другие вопросы: определена дата начала действия утвержденного документа — если она не совпадает с датой утверждения; установлен срок действия утвержденного документа; очерчен перечень мер по вводу документа в действие; назначены ответственные лица за исполнение документа и т.д. Новый документ может приводить к внесению изменений в уже действующие документы предприятия или отмене ряда таких документов.

Рубрика: Для кадровика

Протокол собрания трудового коллектива

Протокол собрания трудового коллектива

Протокол собрания трудового коллектива школы, детского сада, предприятия подписывают председатель и секретарь собрания.

Рубрика: Для кадровика

Образец приказа об установке надбавки

Образец приказа об установке надбавки

Прибавка к заработной плате может устанавливаться за:

Рубрика: Для кадровика

Приказ об учетной политике

Приказ об учетной политике

Учетная политика предприятия – вся совокупность принципов, методов и процедур, используемых предприятием для составления и представления финансовой отчетности (ст. 1 Закона о бухучете). Она утверждается отдельным документом – приказом руководителя.

Рубрика: Для кадровика

Приказ о премировании работников

Приказ о премировании работников

Приказ о премировании издает руководитель юридического лица. В нем указывается размер премии, ее вид, за что премированы работники. Предлагаем образец приказа о премировании сотрудников за хорошую работу к 8 марта, к профессиональному празднику, к юбилею.

Рубрика: Для кадровика

Приказ об отмене надбавок к заработной плате

Приказ об отмене надбавок к заработной плате

В бюджетных учреждениях работникам часто устанавливаются надбавки и доплаты к должностным окладам. Поскольку надбавки и доплаты работникам устанавливаются в пределах фонда заработной платы, утвержденного в смете, работники могут получать выплаты в зависимости от финансовых возможностей учреждения, организации.

Рубрика: Для кадровика

Приказ об изменении графика работы

Приказ об изменении графика работы

В случае производственной или другой необходимости работодатель может изменить график работы работников, установленный трудовым договором или правилами внутреннего распорядка. Обратите внимание, что изменение графика является существенным изменением трудового договора с применением последствий, предусмотренных ст.32 Кодекса законов о труде.

Рубрика: Для кадровика

Личный листок по учету кадров

Личный листок по учету кадров

Личный лист хранится в личном деле работника. Заполняется работником собственноручно, в одном экземпляре. Утвержденной формы личного листка по учету кадров нет, ниже приведен образец.

Рубрика: Для кадровика

Приказ о сокращении штата

Приказ о сокращении штата

Увольнение в связи с сокращением штата допускается, если невозможно перевести работника с его согласия на другую работу. Не допускается увольнение работника в период его временной нетрудоспособности, а также в период нахождения работника в отпуске.

Рубрика: Для кадровика